امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


گردهمایی علما و روحانیون استان زنجان در آستانه محرم‌الحرام با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ»

آيت الله خاتمي:
پیشینه ظلم‌ستیز روحانیت، سند افتخار مبلّغان دینی است.

آيت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان صبح امروز، 29 مهر در گردهمایی علما و روحانیان استان زنجان در آستانه محرم‌الحرام با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ» که در سالن همایش‌های دارالقرآن‌الکریم زنجان برگزار شد، با اشاره به این‌که ماه محرم رمز بقا و ماندگاری دین مقدس اسلام است، گفت: همان‌گونه که امام خمینی(ره) این جمله را در اذهان مردم طنین‌انداز کرد که «ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم»، محمدی‌الحدوث و «حسینی‌البقاء» بودن دین اسلام نیز ثابت شده است.

وی افزود: مکتب خون‌بار سیدالشهدا(ع)، یکی از عوامل اساسی برای ماندگاری دین و مکتب در سراسر جهان اسلام است و اگر امروز بیش از یک و نیم میلیارد نفر در سراسر جهان نماز اقامه می‌دارند و فرایض دینی به جا می‌آورند، در اصل بر سر سفره سالار شهیدان(ع) و یاران بزرگوارشان نشسته‌اند.

امام جمعه زنجان با تأکید بر اینکه تنها منشأ حرکت در برابر ظلم، مکتب سیدالشهدا(ع) است، اظهار کرد: گواه این واقعیت نیز سخنان متوکل عباسی است که زمانی که از او سؤال کردند که با وجود این‌که بنای تعداد زیادی مسجد را گذاشته است، چگونه است که 14 مرتبه اقدام به تخریب قبر سیدالشهدا(ع) کرده؟ در پاسخ می‌گوید «مسجد محل دعا و عبادت است اما قبر حسین، مظهر جنبش و تحرک است».

دشمن در تلاش است تا محتوای قرآن را کم‌رنگ کند

آيت الله خاتمی با بیان اینکه سال‌هاست که دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایران در تلاش هستند تا قرآن را از محتوا خالی کنند، تصریح کرد: مبارزه علنی رضاخان با مظاهر اسلام، تعطیل کردن حوزه‌های علمیه توسط وی، زدودن رنگ غیرت از میان افراد جامعه و برداشتن حجاب از سر زنان در زمان وی، همه نشان از مبارزه دشمنان با اسلام هستند.

وی تأکید کرد: امروز دشمن سعی دارد تا مردم را از قید دین و مذهب خارج کند و به مردم القا کند که مراسم مذهبی و احترام به اهل بیت(ع) جزو قیود اسلام است که باید شکسته شود و برای رسیدن به این هدف خود نیز تلاش می‌کند تا بین مردم و رهبران دینی آنها فاصله بیافکند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تبلیغات دشمن علیه اصول و مبانی انقلاب آغاز شد، اظهار کرد: بیشترین حجم این تبلیغات منفی علیه روحانیت انجام شد و شخصیت‌هایی که در پیروزی انقلاب مؤثر بودند با بمباران تبلیغات منفی دشمن روبرو شدند که امروز هم این تبلیغات ادامه دارد.

آيت الله خاتمی عنوان کرد: اهمیت جایگاه مبلّغان دینی و علما سبب شده است تا دشمن تنها راه بدبین کردن مردم به نظام و اسلام را فاصله انداختن بین مردم و روحانیت بداند؛ از این‌رو سنگین‌ترین هجمه‌های دشمن پس از انقلاب علیه روحانیت صورت گرفته است.

امروز تمامی «ایسم»‌ها با شکست مواجه شده‌اند

وی با تأکید بر اینکه هیچ صنف و گروهی به اندازه روحانیت در هدایت مردم به دین و ارشاد آنان نسبت به انقلاب نقش نداشته است، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در برابر ظلم، بدعت و انحرافات ایستاده و مبلغان دینی باید به این پیشینه افتخار کنند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: امروز تمامی «ایسم»‌ها با شکست مواجه شده و لیبرال دموکراسی نیز در حال فروپاشی است و در این شرایط، تنها قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است که مردم را به گرد خود حفظ کرده‌اند.

آيت الله خاتمی با اشاره به مصادف شدن روز 13 آبان امسال با عاشورای حسینی، اظهار کرد: این روز که با عنوان روز استکبارستیزی نیز می‌توان آن را معرفی کرد، دقیقاً خروجی مکتب عاشوراست، چراکه انقلاب ما جلوه‌ای از جلوه‌های عاشوراست. از این‌رو باید تلاش شود تا مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و بزرگداشت 13 آبان، باشکوه برگزار شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید