امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو


همایش هم اندیشی مشاوران امور ایثارگران استان زنجان

امام جمعه زنجان :

هشت سال دفاع مقدس سرمایه فناناپذیر جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله علی خاتمی روز یکشنبه در همایش هم اندیشی مشاوران امور ایثارگران استان زنجان افزود: یکی از کارهای خوب و شایسته ای که باید به آن تکیه شود، بحث بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی یادآورشد: به هر بهانه ای باید این چراغ تاریخ انقلاب اسلامی پر فروغ بماند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: به حتم پر افتخارترین، غرورآفرین ترین و وصف ناشدنی ترین حادثه تاریخ انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در صورتی که واقعه عاشورا طی 1400سال گذشته دین مبین اسلام را سرپا نگاه داشته است، باید هشت سال دفاع مقدس نیز جمهوری اسلامی را تا 800 سال آینده بیمه کند.

وی خاطر نشان کرد: باید نوع نگرش و برخورد با رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از نگاه کمی و مادی خارج شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نگاه معنوی با هیچ نوع کمیتی قابل اندازه گیری نیست، هشت سال دفاع مقدس را سرشار از حوادث معنوی و رفتارهای غیر مادی عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت: همین گریز مسلمانان در محافل خود به واقعه کربلا، تا کنون اسلام را زنده نگاه داشته است و امروز در هر گوشه از جهان که نام تشیع شنیده می شود و مسلمانی نماز به پا می دارد، به برکت خون پاک امام حسین(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام مکتب محمدی القدوس است، امام حسین را بر پا دارنده و نگاهدارنده این دین محمدی خواند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: در صورتی که از همین زاویه به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز نگریسته شود، فرهنگ ایثار و شهادت طلبی آنان نیز در جامعه نهادینه و ماندگار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان مخاطب اصلی استکبار و صهیونیسم در جهان اسلام را جمهوری اسلامی عنوان کرد و تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر شهادت طلبی را رمز پیروزی بر تمام توطئه های دشمنان برشمرد.

وی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل هشت سال دفاع مقدس را آماده جانبازی و شهادت در راه دفاع از کیان انقلاب اسلامی خواند و هر یک از رزمندگان اسلام را راوی بزرگ بخش کوچکی از سرگذشت انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: با وجود آنکه شرایط به گونه ای نبود که زنجان بتواند به تنهایی یک لشگر مستقل داشته و به جبهه اعزام شود، اما رزمندگان زنجانی در لباس غواصی در برهه های سخت و دشوار به آب سرکش اروند رود می زدند و نقش خود را برای پیروزی اسلام ایفا می کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید