امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


مشکلات جامعه با گسترش اقدامات جهادی برطرف می‌شود

آیت‌الله علی خاتمی امروز در آیین افتتاح کارگاه پیوست‌نگاری فرهنگی ضمن تبریک عید ولایت و امامت اظهار داشت: به دنیا آمدن و پایان زندگی از جمله اموری است که در اختیار انسان نبوده و هیچ کس نمی‌داند در چه سنی، چه مکانی و در چه حالتی از دنیا می‌رود.

ایشان قدرت مانور انسان را در داخل محدوده عمر تعیین شده از طرف خداوند عنوان کرد و افزود: این موضوع نیز اختیار مطلق نبوده و انتخاب در نوع رفتار است و در آخر کسانی سعادتمند می‌شوند که از این فرصت به درستی استفاده کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور و رشد مراکز دانشگاهی بیان کرد: وجود 70 هزار هیئت علمی در کشور نشان دهنده قدرت علمی و توانمندی در این عرصه است.

ایشان به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هر کسی دل در گروی انقلاب داشته باشد و طالب عزت نظام جمهوری اسلامی بوده و برای استقلال آن دل بسوزاند، بسیجی محسوب می‌شود هرچند کارت بسیجی نداشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه یک هزار و 400 سال قبل امام علی(ع) موضوعی را مطرح کرد که هرکه عالم‌تر است، قدرتمندتر است، تصریح کرد: علم فایده‌های زیادی دارد به شرطی که از آن به درستی استفاده شود و دنیا در عرصه‌های علمی و تکنولوژی به سرعت به سمت جلو در حرکت است.

ایشان با اشاره به اینکه رژیم‌های گذشته ما را از توسعه عقب نگه داشته بود، ابراز کرد: باید مشکلات عقب‌ماندگی کشور را بشناسیم و آنها را بپذیریم و با حرکتی جهادگونه برای برطرف کردن عقب‌ماندگی‌ها تلاش کنیم.

امام جمعه زنجان رشد علمی را برمبنای نقد علمی عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه در این 33 سال تلاش‌های زیادی برای رشد کشور در عرصه‌های مختلف انجام شده ولی باید دلیل برخی از عقب‌ماندگی‌ها ریشه‌یابی شود.

ایشان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی بازنشستگی وجود ندارد، به پای کار آمدن همه نیروهای توانمند تأکید کرد و گفت: ایمان مردم، ظرفیت‌های اقتصادی، جمعیت جوان و پیشرفت‌های علمی از جمله مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت هستند و به‌کارگیری آنها دارای الزامات ویژه‌ای است.

آیت‌الله خاتمی اساتید و دانشگاهیان را پایه و اساس تصمیات و اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: تعطیلات زیاد دانشگاهها درست نیست و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برای ساماندهی این موضوع چاره‌ای اساسی بیندیشد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید