امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


برنامه‌ریزی انجام شده برای اربعین در راستای کمک به عراق است

 

 

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی شامگاه چهارشنبه در ستاد اربعین استان زنجان عرض ارادت و اخلاص به سیدالشهدا را در مراسم اربعین اصل دانست و اظهار کرد: هر کس این موضوع را در خود حل کرده وارد میدان شود.

ایشان با بیان اینکه فرصت نمایش حضور میلیونی شیعه در اربعین سالی یکبار فراهم می‌شود، اضافه کرد: یادمان باشد حج با حجم تبلیغات و درآمد خاص با احتساب حجاج عربستانی به 3 میلیون نفر می‌رسد در حالیکه اربعین یک تجمع 20 میلیون نفری بدون تبعات و تلفات است.

امام جمعه زنجان نمایش شکوه اربعین را وظیفه دانست و تصریح کرد: باید متوجه بود که بر خلاف حج، زیارت سیدالشهدا در صورت وجود خطر هم توصیه شده است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ما نمی‌رویم تا در اربعین نام ایران را مطرح کنیم، ادامه داد: برنامه‌ریزی انجام شده برای مراسم اربعین برای کمک به عراقی‌ها است و هدف خودنمایی نیست، قصد ما کمک است و در واقع ما در خدمت آن‌ها هستیم.

ایشان با تاکید بر هماهنگی انجام شده در اربعین سال گذشته افزود: مشکلات بروز کرده خارج از اختیار بود، چرا که سعی شد از همه توان و ظرفیت استان در این حوزه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه سال گذشته برای احصای مشکلات دست‌‌اندرکاران اربعین برنامه‌ریزی شده بود، حفظ نفرات اجرایی و برنامه‌ریزی ستاد اربعین سال گذشته را ضروری دانست و ادامه داد: تشویق این افراد و همچنین استفاده از تجربیات این افراد از دلایل حفظ این افراد است.

ایشان موضوع تبلیغات را در مراسم اربعین مورد تاکید قرار داد و افزود: حضور روحانی در ستاد نجف حتما باید به صورت ویژه برنامه‌ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تکیه بر مردم را از توصیه‌های خود برای تامین مالی مراسم اربعین اعلام و اضافه کرد: وقتی گفته می‌شود از صندوق استفاده کنی،منظور استفاده برنامه‌ریزی شده از این نوع کمک در مساجد و هیات‌های بزرگ و حتی نماز جمعه است.

ایشان با تاکید بر برنامه‌ریزی برای رفع نقائص سال گذشته در مدیریت برنامه اربعین ادامه داد: باید متوجه بود که تبلیغات تخلفات بسیار بالا است از این رو باید زمینه بروز تخلفات را در مراسم اربعین از جمله ورود غیر قانونی به کشور عراق از بین برد.

امام جمعه زنجان بر لزوم مراقبت از اعمال و رفتار زائران در اربعین تصریح کرد: در مورد نحوه رفتار و کردار زائران باید مراقبت انجام شود چرا که شاید شیطنت‌هایی هم در این باره انجام شود که در راستای مخدوش کردن چهره زائران به ویژه زائران ایرانی برنامه‌ریزی شده باشد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید