امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


معلمان در مبارزه با جهل و نادانی جامعه نقش ‌قابل توجهی دارند‌

 

 

 

 

امام جمعه زنجان با اشاره به نقش فرهنگ در تعالی انسان‌ها گفت: امعلمان در فرهنگ، علم، قلم، تعلیم و تعلم، مبارزه با جهل و نادانی جامعه نقش موثر و قابل توجهی ایفا می‌کنند که شایسته تقدیر است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در آئین بزرگداشت مقام معلم ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره پیشکسوتان آموزش و پرورش استان، مرحوم ایران معصومی مدیر دبیرستان دخترانه آزرم و مرحوم ابو جعفر امام، مدیر دبیرستان پسرانه شریعتی  اظهار داشت: اگر تقدیر از نقش و جایگاه رفیع معلمان تنها به یک روز مختص شود ظلم بزرگی به واژه مقدس معلم است.

وی تصریح کرد: معلمان در فرهنگ، علم، قلم، تعلیم و تعلم، مبارزه با جهل و نادانی جامعه نقش موثر و قابل توجهی ایفا می‌کنند که شایسته تقدیر است.

امام جمعه زنجان رمز جاودانگی دین مبین اسلام را مربوط به محتوای آن دانست و ابراز کرد: عقل بشر در درازمدت تعالی و تکامل می‌یابد و نیاز بشر برای این تعالی تنها از راه توجه به فرهنگ تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر ارائه آموزه‌های دینی و تربیتی انبیاء به مردم دم عیسایی و عصای موسایی لازم دارد به نقش مهم و بزرگ معلمان در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی در مدارس اشاره کرد و گفت: معلمان باید در این زمینه در کنار آموزش و تدریس به مسائل تربیتی دانش‌آموزان توجه جدی داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی تلنگر به اندیشه انسانی را از کارهای اصلی و مهم معلمان دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ، تاریخ، تمدن و عواطف دیروز در سایه قلم به نسل‌ها منتقل شده ‌در نتیجه ما باید به قدرت قلم در جوامع که به طور قطع نقش معلمان در قدرت قلم‌ها تاثیر بسزایی داشته ‌توجه کرد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در تعالی انسان‌ها گفت: اگر دنیا با فرهنگ اداره شود تمامی عقل‌های جهان می‌تواند در زیر چتر فرهنگ قرار گرفته و به عدالت حقیقی برسند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دنیا باید با علم جهت‌دار هدایت شود، ابراز کرد: یک هزار و 400 سال قبل قرآن این علم جهت‌دار را به ما نشان داده است در نتیجه ما با فهم و درک خود می‌توانیم مسیر هدایت را انتخاب کرده و در آن مسیر که سعادت دنیوی و اخروی دارد گام برداریم.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب زنجان در تعلیم افزود: برای موفقیت در حوزه تعلم به ویژه در کنکور و تلاش برای کسب جایگاه برتر دانش‌آموزان زنجانی در المپیادهای ملی و بین‌المللی باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید