امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


نقطه قوت حوزه درمان استان زنجان حضور خیران است

 آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جمع کارکنان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اهمیت سلامت جسمی را برای فعالیت در حوزه‌های دیگر یادآور شد و اظهار کرد: سلامت جسمی همه امور زندگی و سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایشان با یادآوری خاطرات دوران کودکی خود از زنجان که به زحمت چهار یا پنج پزشک در آن زندگی می‌کردند، اضافه کرد: وضعیت کنونی استان به لحاظ توسعه‌یافتگی در حوزه بهداشت و درمان جای بسی مباهات دارد هر چند تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در جریان وضعیت حوزه سلامت استان به ویژه بعد از اجرای طرح تحول سلامت قرار دارد، تصریح کرد: از قطع شدن مراجعات مردمی به دفتر من که در مورد هزینه‌های درمانی بود مشخص است که این طرح در این بخش موفق عمل کرده است.

آیت‌الله خاتمی به سهولت موجود در دسترسی مردم به امام جمعه اشاره و تاکید کرد: در کوتاه‌ترین زمان از وقایع روی داده در سطح استان مطلع می‌شوم و از طرق متفاوت برای حل مشکلات تلاش کرده و اغلب هم موفق می‌شوم.

ایشان تذکر به مجموعه و مدیر را از راه‌کارهای پیش‌بینی شده برای حل مشکلات موجود در جامعه دانست و ادامه داد: به هیچ وجه از تریبون عمومی برای تنبیه و تشویق استفاده نمی‌کنم، چرا که کارایی چندانی ندارد و در برخی مواقع هم نتیجه عکس و مقاومت را به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه از همان زمان پذیرش مسئولیت در استان اعلام کرده‌ام که امام جمعه سخنگوی هیچ حزب و گروهی نیست، افزود: به شخصه خودم یک خط هستم و در برخورد با افراد بر اساس عملکرد آن‌ها در قبال این خط برخورد می‌کنم که سعی من در برخورد منصفانه است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اصل بودن پیشگیری در حوزه سلامت افزود: مشکلات قبل از اجرای طرح تحول سلامت از جمله خیابان‌گردهای همراهان بیماران یادمان نرفته که در حال حاضر به پایان رسیده است.

ایشان با بیان اینکه قبل از اجرای طرح تحول سلامت کمتر به ملاقات بیماران می‌رفته است، ادامه داد: دلیل این امر درخواست‌های موجود برای کمک‌های مالی بود در حالیکه هیچ منبع مالی خاصی در اختیار نداشته است.

امام جمعه زنجان به ملاقات‌های انجام شده با بیماران و همراهان آن‌ها طی چند وقت اخیر اشاره و تاکید کرد: به نظر می‌رسد مدت زمان برنامه‌های آموزشی قبل از ازدواج باید افزایش یابد.

آیت‌الله خاتمی به اقدامات قابل توجه انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره و تاکید کرد: برخی از این اقدامات از جمله تولد کودکان که در مرکز ناباروری دانشگاه متولد شده‌اند باید بیشتر به مردم معرفی شوند.

ایشان با حمایت از فعالیت بخش خصوصی در حوزه درمان افزود: نقطه قوت حوزه درمان استان زنجان حضور قابل توجه خیران در این بخش است در حالیکه زنجان واحدهای صنعتی بزرگ و اقتصاد قوی ندارد ولی روحیه کمک به دیگران که از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود موجب تقویت انجمن‌های خیریه استان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر عزیز بودن همه کادر درمانی ادامه داد: ولی در این بین باید به قشر پرستار به عنوان پردردسرترین شغل در مواجهه با بیمار بیشتر توجه شود.

آیت‌الله خاتمی با تشریح سابقه زندگی خود و خانواده‌اش در شهر زنجان گفت: من فرزند این دیار هستم و در همین شهر متولد شده و مدرسه رفته‌ام و شاکر خداوند هستم که در فرصت باقیمانده از عمر از طرف ولی امر مسلمین مسئولیت خدمت در این خطه به من رسیده است.

ایشان خطاب به حاضران تاکید کرد: از فرصت عمر عنایت شده توسط خداوند نهایت استفاده را کرده و اجازه ندهیم عمر گرانبها به راحتی از کف برود.

امام جمعه زنجان به پیش‌بینی انجام شده برای احداث کلینیک ویژه در زمین بیمارستان شفیعیه زنجان اشاره و تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده وزارتخانه تمام هزینه لازم برای احداث این کلینیک را متقبل شده و قرار است از همه ظرفیت زمین موجود در این منطقه استفاده درمانی شود.

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید