امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


انسان موفق کسی است که برای خود برنامه ریزی داشته باشد .

انسان موفق کسی است که برای استفاده حد اکثری از لحظات عمر خود برنامه ریزی داشته باشد .


ما بیش از یک بار در دنیا زندگی نخواهیم کرد . عقل می گوید که از این فرصت موجود حد اکثر استفاده را باید برد . لذا انسان موفق کسی است که برای استفاده حد اکثری از لحظات عمر خود برنامه ریزی داشته باشد .

این مطلب را حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار مسئول و اعضای ستاد نماز جمعه زنجان در صبح روز یکشنبه بیست و دوم فروردین ماه سال 95 بیان کرد و گفت : یک سال از عمر شما در خدمت در ستاد نماز جمعه و خدمت به نماز عبادی و سیاسی جمعه سپری شد . طبق فرموده امام معصوم در زندگی ما انسانها فرصتهایی وجود دارد که باعث نشاط و شادمانی و موجب جلب معنویت و معرفت ما است . اگر به این فرصتها متعرض شدیم بهره برده و در پایان عمر پشیمان نخواهیم بود .  اما اگر از این فرصتها حد اکثر بهره را نبریم  زیان کرده ایم . اولین قدم بنده و شما باید این باشد که شاکر درگاه خداوند باشیم . زیرا خداوند  زمینه خدمت ما را در نهاد مقدس نماز جمعه فراهم کرده است . برای برگزاری یک نماز جمعه با شکوه و موفق چند عامل تاثیر گذار است .  یکی از این عوامل اعتقاد مردم نسبت به نماز است . عامل دیگر مهیا بودن بستر است . الحمد الله امروزه در زنجان  فضای مناسب و مطلوب هرچند با اندکی مشکلات برای حضور نمازگزاران جمعه وجود دارد . ارائه خدمت مطلوب و برخورد مودبانه شما خادمان نماز جمعه با نمازگزاران نیز عامل دیگر در برگزاری موفقیت آمیز نماز جمعه است . و من صمیمانه از تلاش و زحمات آقای اسماعیلی مسئول ستاد نماز جمعه و همکارانش تقدیر و  تشکر میکنم .

آیت الله خاتمی با تاکید به اینکه نمازگزاران مهمانان شما هستند اظهار داشت : بعضی از این مهمانان فقط دنبال ایراد می گردند . شما با سعه صدر می توانید از پس مشکلات برخورد با چنین کسانی برآیید . بیایید خودتان منتقد عملکرد خودتان باشید . زیرا یکی از موثر ترین روش اصلاح نقد منصفانه است . چون با انتقاد از خود مشکل را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل جدی می توانید برطرف کنید . در جلسات مستمری که دارید عیوب و مشکلات کاری را به یکدیگر تذکر دهید . حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند « بهترین دوستان من کسی است که عیبهایم را به من هدیه کند » . بدانید اگر زمینه خدمتگزاری شما در نهاد مقدس نماز جمعه فراهم گردیده است به برکت وجود امتی است که برای اقامه نماز جمعه می آیند . پس قدر آنان را بدانید وآنان را تکریم کنید . من از اولین روز حضورم در نماز جمعه زنجان گفته ام که نماز جمعه برای گروه خاصی و مربوط به یک جریان نیست . نماز جمعه یک امر فراجناحی است . امام جمعه هم لیدر حزب نیست . دفتر نماینده ولی فقیه در استان شعبه ای از دفتر حضرت آقا است . کار شما خوب است ولی انتظار این است که خوبتر بشود

قبل از سخنرانی  نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان پس از تلاوت آیاتی از کلام الهی ابتدا حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید رضا موسوی طیبی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان حلول ماه رجب المرجب را تبریک گفت و در ادامه افزود : امیدواریم خداوند سبحان توفیق برخورداری از فیوضات این ماه را به همه ما عنایت فرماید . بدانیم این از الطاف بیکران الهی نسبت به بندگان است که ایامی همچون ماه رجب المرجب ، ماه شعبان المعظم ، ماه رمضان المبارک ، ماه محرم که ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است و موالید حضرات معصومین علیهم صلوات الله را به عنوان فرصتهایی برای برخورداری بندگان از رحمتهای بی پایان خداوندی قرار داده است . شما که  توفیق خدمت به بندگان نمازگزار خداوند را پیدا کرده و در ستاد نماز جمعه خدمت می کنید قدر این نعمت را بدانید . ما در برابر خداوندی هستیم که برای کارهای کوچک ما پداش زیاد می دهد . خدایی که چون از او بخواهی عطا می کند . خدایی که حتی به آنانی که از او نمی خواهند هم عطا می کند . شما توفیق خدمت به بهترین بندگان خدا را پیدا کرده اید .

پس از سخنان رئس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آقای اسماعیلی مسئول ستاد نماز جمعه زنجان با توجه به فرصت در دست ضمن گفتن تبریک سال جدید و حلول ماه رجب المرجب به حاضران در جلسه از تمام افرادو عواملی که در سال گذشته ستاد نماز جمعه زنجان را در برگزاری مطلوب و باشکوه نماز جمعه یاری نموده اند قدر دانی کرد و گفت : ستاد نماز جمعه شهرستان زنجان دارای دویست و هفتاد نیروی زن و مرد است که تعدادی از آنان از روزهای اولیه تشکیل نماز جمعه در استان در این ستاد مشغول خدمت به نمازگزاران هستند . و تا این تاریخ بدون کوچکترین چشم داشتی فقط برای جلب رضایت پروردگار و خوشنودی حضرات معصومین علیهم صلوات الله به ارائه خدمت می پردازند . ما باید شاکر درگاه خداوندی باشیم که توفیق خدمتگزاری به بهترین نبدگان خدا  نمازگزار را به ما عنایت فرموده است . از درگاه با عظمت خداوندی می خواهیم که این خدمتگزاری مارا به عنوان ذخیره آخرتمان قرار داده و در جایی که دیگر هیچ کسی نمی تواند به فریاد ما برسد این اعمال ما در ستاد نماز جمعه فریاد رس ما باشد ان شاءالله . یقینا اگر ستاد نماز جمعه در برگزاری نماز باشکوه جمعه توفیقاتی داشته است میسر نگردیده الا با هدایتها و حمایتهای پدرانه نماینده ولی امر مسلمین در استان و امام جمعه زنجان ، رهنمود ها و ا رشادات مسئولانه رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و تلاش و کوشش بی دریغ و خالصانه اعضایی که در خدمتشان هستیم .

  • 1
  • 10
  • 11
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید