امروز پنج شنبه, 30 فروردين 1403 - Thu 04 18 2024

منو


زیارت اربعین امام حسین (ع) تبدیل به مانور قدرت شیعه شده است.

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 215

آیت‌الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی برای مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: مراسم اربعین یکی از باشکوه‌ترین نمادهای وحدت و همدلی در عزاداری برای سرور و سالار شهیدان است.

وی با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین (ع) اضافه کرد: بنا به روایتی هر کس امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کند، همانند این است که خداوند را زیارت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه زیارت امام حسین (ع) و زیارت کربلا به صورت مستقل موضوعیت دارد، افزود: از جمله کسانی که به زیارت اربعین توجه کرده است، جابر است.

وی با اشاره به اینکه در روز اربعین توجه به زیارت اربعین بسیار مورد توجه است، گفت: هدف از تشکیل جلسه نیز برنامه‌ریزی برای مراسم اربعین و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه چند سال است که زیارت اربعین امام حسین (ع) تبدیل به مانور قدرت شیعه شده است، اضافه کرد: سال گذشته این قدرت و دلدادگی به اوج خود رسید و 21 میلیون نفر در آن حضور داشتند.

خاتمی با اشاره به اینکه امنیت این مراسم با تلاش نیروهای عراقی حاصل شد، تصریح کرد: امسال نیز برای برگزاری این مراسم برنامه‌ریزی لازم شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم عراق در این مراسم تمام توان خود را برای برگزاری مراسم انجام می‌دهند، اضافه کرد: بین نجف و کوفه به زنجانی‌ها اختصاص یافت که مسئله آب و برق تامین شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل هر روز به 10 هزار نفر در این محل غذا داده می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه اقلام غذایی نیز با همکاری اوقاف استان تهیه شده است که شامل برنج، روغن، نان، خرما، آرد و ... بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در همین راستا ایستگاه صلواتی اربعین ایجاد شده است، اضافه کرد: از سال بعد نذورات در این زمینه جمع‌‌آوری خواهد شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بخشی از مبلغ پول نقد مورد نیاز برای این ایستگاه با تلاش فرماندار زنجان تامین شده است، تصریح کرد: همچنین در طول این هفته در هیئت‌های مذهبی مطرح و نسبت به جمع‌آوری نذورات اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حساب مختص موکب عزاداران امام حسین (ع) ویژه استان زنجان ایجاد شده است، اضافه کرد: امیدواریم هیئت‌های مذهبی نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته و در مراسم‌های خود نسبت به جمع‌آوری نذورات مردمی در این بخش کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در نماز جمعه نیز مبلغی برای کمک به برپایی این ایستگاه جمع‌آوری شد، افزود: مطرح کردن این موضوع در محافل متعدد موجب مشارکت بیشتر مردم خواهد شد.

خاتمی ظروف یکبار مصرف را از پرمصرف‌ترین لوازم در این موکب و ایستگاه صلواتی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تامین ساختمان مربوط موجب کاهش هزینه‌ها شده است.

وی با تقدیر از همکاری هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت هیئت‌های مذهبی و جمع‌آوری نذورات در این بخش بتوانیم پذیرایی خوبی از زائران امام حسین (ع) به عمل آوریم.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید