امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


90 درصد بودجه کشور صرف حقوق و دستمزد می‌شود

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 144

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت احوال اظهار کرد: در حال حاضر 8 میلیون حقوق بگیر در کشور وجود دارد.

ایشان با اشاره به اینکه پرداخت‌های بالا در بخش کارمندی موجب شده آنگونه که باید و شاید، بهره وری لازم در کشور وجود نداشته باشد، بیان کرد: آنچه آمارها نشان می‌دهد، زمان کار مفید کارمندان ایرانی 20 دقیقه است و این یعنی این بهره‌وری در کشور بسیار پایین است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: در حالی ایران با 8 میلیون کارمند اداره می‌شود که در کشوری مانند ژاپن شمار کارمندان در بخش‌های مختلف نسبت به ایران بسیار کمتر و بهره‌وری بالاتر است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه 90 درصد بودجه کشور صرف حقوق و دستمزد می‌شود، گفت: با 10 درصد باقیمانده نمی‌توان کشور را به نحو مطلوب اداره کرد.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی در ایران  فقط به فکر کار در مشاغل دولتی هستند، که باید تلاش کنیم این نوع نگرش در کشور تغییر پیدا کند، افزود: آنچه مسلم است،  وجود حتی یک بیکار در جامعه معضلات خود را به دنبال دارد و این مشکل با استخدام های دولتی حل نمی‌شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به مصرف گرا بودن مردم ایران گفت: ایرانی‌ها در بخش‌های مختلف انرژی و حتی اقلام مختلف غذایی بیش از میانگین کشور مصرف دارد و این در حالی است که  توجه زیادی به  هزینه‌بر بودن فرآیندهای انجامی آن ندارند.

ایشان در پایان با تاکید بر تلاش همه دست اندرکاران در راستای حل مشکلات مردم گفت: این تلاش و خدمت‌رسانی درست به مردم اجر اخروی را به دنبال خواهد داشت.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید