امروز دوشنبه, 29 آبان 1396 - Mon 11 20 2017

منو


طولانی شدن روند رسیدگی به امور، ظلم به ارباب‌رجوع است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 37

 

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) در بین امامان معصوم نه تنها در زمینه تئوریک، بلکه در مرحله عملی نیز زمام‌دار بودند و بر همه ما که به‌عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در خدمت هستیم لازم است بر سیستم مدیریت حضرت علی (ع) در رفتار نظارت داشته باشیم و فرمول‌های مدیریتی این امام همام را در مبانی تئوری و عملی مورد توجه قرار دهیم.

ایشان با اشاره به اینکه همه مدیران باید نامه ۵۳ حضرت علی (ع) را مطالعه کنند و بتوانند با نمره خوب از آزمون آن بیرون بیایند، تصریح کرد: ممکن است کسی از نظر مباحث تئوریک بگوید نزدیک به نیمی از دستگاه‌های اجرایی در این زمینه فعالیت دارند و دستگاه‌های نظارتی هم داریم که برخی با تابلو و برخی بی‌تابلو فعالیت دارند و این مسئله باعث بروز مشکل شده است، به طوری که ۹۰ درصد بودجه کشور برای هزینه‌های جاری صرف شود و اندکی برای کارهای اجرایی باقی بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه نامه ۵۳، نامه جامعی است که مولای متقیان در انتخاب والیان خود آن را مدنظر داشتند، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) توصیه‌ای که در فرازی از این نامه فرموده‌اند که «بر کارهای کارگزاران نظارت کن و هیچ کسی را بدون آزمایش و داشتن تجربه بر کاری نگمار» مشکل از اینجا شروع می‌شود که افراد را بدون کارآموزی و فعالیت اجرایی انتخاب می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه باید از ظلم به ارباب‌رجوع پرهیز شود، گفت: اینکه روند رسیدگی به کارها طولانی شود و ارباب‌رجوع مدت مدیدی در رفت و آمد باشد، یکی از مصادیق ظلم به ارباب‌رجوع است که متولیان امر باید این مسئله را مورد توجه داشته باشند.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد