امروز پنج شنبه, 30 فروردين 1403 - Thu 04 18 2024

منو


جلسه مشترک کمیته‌های امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 279

ماینده ولی فقیه در استان زنجان:
نباید به بهانه امر به معروف پا را از قانون فراتر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته‌های امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان اظهار داشت: مسائل و مشکلات اجتماعی به مرور زمان حل شده و نمی‌توان ناگهانی آن را تغییر داد.

وی با بیان اینکه باید نسبت به واقعیت جامعه آگاهی پیدا کنیم، تصریح کرد: باید برای حفظ اسلام و دین فعالیت‌های موثری انجام بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تاثیر مثبت امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از بدعت‌ها خاطرنشان کرد: تذکر باید با لفظ لطیف و به صورت پی در پی انجام گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط خاص است، تاکید کرد: هدف از قیام امام حسین (ع) نیز احیای همین فریضه بزرگ بود.

خاتمی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باعث سلامت جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید برای احیای امر به معروف و از بین بردن منکر در جامعه تلاش شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک سنت حسنه در جامعه است، اظهار کرد: علما و مبلغان دینی باید در جلسات عزاداری مسائل به روز و مهم جامعه را مطرح کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله است، ادامه داد: مرحله قلبی، لسانی و عملی مراحل کامل امر به معروف و نهی از منکر است.

این مسئول با بیان اینکه امر به معروف باید با علاقه قلبی به امر معروف تبدیل شود، اعلام کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر لسانی تنها با داشتن شرایط میسر است.

خاتمی با بیان اینکه در دنیای کنونی وظیفه امر به معروف عملی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، گفت: تبعیت از قانون همواره پیامدهای موثری دارد.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس فراتر از قانون نیست، تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد پای خود را از قانون فراتر گذارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک سنت حسنه است، گفت: نهادها و ادارات ذی‌ربط باید نسبت به بدعت‌های موجود در عزاداری توجه شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید