امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


بسیج متعلق به هیچ جناح سیاسی نیست

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 162

حضرت آیت الله شیخ علی خاتمی روز سه شنبه در همایش روز قشر بسیج طلاب و روحانیون شهرستان زنجان با بیان اینکه مشروعیت و مقبولیت 2 اصل ثابت و لازم برای همه حکومت ها است، افزود: بدون این 2 اصل امکان حاکمیت و تداوم حکومت ها میسر نیست.
ایشان با بیان اینکه چارچوب، پایه و اساس مشروعیت در اسلام از سوی شارع مقدس تعریف شده است، ادامه داد: ریشه مشروعیت در هر کشوری مبتنی بر قانون اساسی آن کشور است.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: مقبولیت به این معنی است که عامه مردم و یا به تعبیر امروزی، اکثریت مردم آن را بپذیرند که در هر مقطع زمانی مکانیزم های خاصی برای این مسأله وجود داشته و اصل آن نیز از نظر شرعی و دینی قابل قبول است.
امام جمعه زنجان تاکید کرد: حیات انقلاب اسلامی بر پایه 2 عامل مشروعیت و مقبولیت استوار است، اصولی که از زمان پیامبر اسلام در جهت تبیین و اجرایی شدن آن ها، خون شهدای زیادی ریخته شده است.
امام جمعه زنجان افزود: غیر از 2 جریان حق و باطل، حالت سومی وجود ندارد، چرا که اگر یک مسیر، مسیر حق بود به طور حتم ضد باطل است.
امام جمعه زنجان  با اشاره به فرازهایی از زندگی حضرت امام رضا(ع)، عنوان کرد: زندگانی آن حضرت سراسر حکمت و تدبیر در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان اهل بیت(ع) بود.
امام جمعه زنجان به تاریخ مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قیام سال 1342 نقطه آغاز قیام علیه رژیم ستمشاهی بود ولی شروع حرکت برای تحقق جمهوری اسلامی، با ارائه درس ولایت فقیه حضرت امام خمینی(ره) در دوران تبعید در نجف شکل گرفت.
ایشان با بیان اینکه عرصه های نمایش مقبولیت در انقلاب اسلامی متعدد است، افزود: یکی از این عرصه ها شرکت مردم در نمازهای جمعه است به طوری که در زمان حاضر 850 نماز جمعه در سراسر کشور با حضور چشم گیر مردم اقامه می شود.
ایشان به فرمان حضرت امام خمینی برای تشکیل بسیج در 5 آذر سال 58 اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان پشتوانه ای مهم برای انقلاب اسلامی مطرح است و در دفاع از کیان کشور نقش آفرینی های بی نظیری کرده است.
امام جمعه زنجان به مجاهدت های طلاب و روحانیون در دفاع از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تعداد شهدای صنف طلاب و روحانیون نسبت به دیگر اقشار و صنف ها بیشتر است.
ایشان با بیان اینکه ما به تشکیل حکومت واحد جهانی امید داریم، اظهار کرد: اجتماع عظیم میلیونی اربعین با حضور ملت های مختلف و شکل گیری بسیج در برخی کشورهای منطقه برای مقاومت در برابر استکبار و عمال آنان، مقدمه ای برای تشکیل حکومت واحد جهانی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بسیج طلاب و روحانیون در این استان، فعالیت های خوب، منطقی و معقول دارد و ظرفیت آن وجود دارد که این فعالیت ها بیش از پیش باشد.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه تداوم انقلاب اسلامی روی دوش بچه های مسجد است، بر اجرا و پی گیری برنامه های تربیتی از سوی طلاب و روحانیون و ائمه جماعت در مساجد تأکید کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید