امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


عملکرد درست در انتخابات، زمینه اقتدار و محبوبیت نظام را فراهم می‌کند

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 236

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به آئین برگزار شده در مورد تجلیل از خادمان نماز با حضور مسئولان کشوری اظهار کرد: در گزارش ارائه شده وضعیت برگزاری و نمازخانه‌های دستگاه‌های اجرایی ارتقای قابل توجهی را در مقایسه با گذشته نشان می‌دهد، کما اینکه فقط یکی از ارگان‌ها می‌توانست در این مورد تذکر بگیرد.

وی به توصیه‌های بزرگان دین در مورد اهمیت دادن به نماز اشاره و اضافه کرد: یادمان باشد نماز نخستین و در عین حال آخرین توصیه بزرگان ادیان مختلف به پیروان خود بوده است.

امام جمعه زنجان اهمیت دادن به نماز را از معیارهای مسئولیت پذیری افراد برشمرد و تصریح کرد: مسئولیت برگزاری نماز باشکوه با مدیر ارشد مجموعه است.

آیت‌الله خاتمی با دلخوش کننده دانستن گزارش مسئولان در مورد وضعیت برگزاری نماز در ارگان‌های دولتی استان زنجان ادامه داد: من قسم جلاله می‌خورم که مدیران نمازخوان هستند، ولی حضور مدیران در نمازهای اول وقت، بهترین تبلیغ برای نماز جماعت محسوب می‌شود.

وی به در پیش بودن دو انتخابات مهم برای کشور اشاره کرد و گفت: بعد از 37 سال، اگر کشوری می‌تواند ادعا کند که رفتار عملی در مورد برگزاری انتخابات و دموکراسی، مثل کشور ما دارد، ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه همه مسئولان کشور بسته به قوانین موجود با واسطه و بی واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند، تاکید کرد: هر کس می‌تواند وسیع‌تر از ایران در این حوزه عمل کند، اعلام کند.

آیت‌الله خاتمی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ابعاد مختلف انتخابات از جمله حق‌الناس بودن آن اشاره و تأکید کرد: این بیانات کامل باید ملاک عمل مدیران و کارکنان دولت قرار گیرد و هیچ کس نباید رفتاری انجام دهد که شائبه‌ای را در بین کاندیداها و مردم علاقمند به آن‌ها ایجاد کند.

وی، فراهم کردن مشارکت و جذب حداکثری را از دیگر موارد لازم برای رعایت در انتخابات پیش رو برشمرد و ادامه داد: عملکرد درست در این انتخابات به مانند دیگر انتخابات‌ها می‌تواند زمینه اقتدار و محبوبیت نظام را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تشریح مواضع خود در قبال جریان‌های سیاسی و اینکه در دفترش به روی همه کاندیداها باز است، افزود: من از روز اول گفته‌ام، ارتباط دادن من به خط چپ و راست با توجه به اینکه من خود خط هستم، درست نیست و تنها معیار رفتار و عمل من در قبال افراد، اطاعت پذیری و درصد زاویه آن‌ها از ولایت فقیه است.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه تریبون نماز جمعه را برای تذکر به مدیران مناسب نمی‌داند، ابراز کرد: تذکر شخصی به خود مدیر و در صورت موثر نبودن به مدیر بالادستی وی، مسئولیت را از گردن افراد ساقط می‌کند و من هم اینچنین عمل می‌کنم.

وی، رواج برخی از حساسیت‌ها را عوامانه دانست و ادامه داد: انجام برخی از اقدامات بسته به شرایط گریزناپذیر است و نباید بیش از این به حساسیت‌ها دامن زده شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به محرز بودن عصبانیت آل‌سعود از شکست‌ها و ضعف‌های خود در مقابل نظام ما تاکید کرد: این رژیم در صدد ضربه زدن به ایران است چرا که همه برنامه‌هایش در منطقه نقش بر آب شده، کما اینکه دشمنی خود را با ما اعلام هم کرده است.

آیت‌الله خاتمی به ارتقای جایگاه منطقه‌ای ایران و اعتراف دشمنان به آن اشاره کرد و گفت: این وضعیت موجب بروز رفتاری عصبی از آل‌سعود شده است.

وی با رد اقداماتی مانند حمله به سفارتخانه عربستان تصریح کرد: چرا این اعمال در قبال کشته شدن مظلومانه حدود 480 حاجی ایرانی در رمی جمرات انجام نشد، بنابراین حمله به سفارتخانه توجیهی ندارد، کما اینکه اقدامات عربستان اعم از گردن زدن افراد به جرم حرف زدن هم توجیه‌ناپذیر است.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید