امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


قانون اساسی میثاق ملی ایرانیان است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی بعد از ظهر امروز در دیدار محمد رضا عارف و هیئت همراه با اشاره به اینکه استان زنجان 76 هزار دانشجو دارد، اظهار داشت: این وضعیت زمانی معنی پیدا می‌کند که با گذشته مقایسه شود.

وی به سابقه نخبه‌پروری استان زنجان اشاره و اضافه کرد: این سابقه به قدیر قابل توجه است که جایگاه جهانی دارد.

امام جمعه زنجان با تأکید بر اینکه خلاء موقت به وجود آمده در تربیت اندیشمند در سطح استان زنجان بعد از انقلاب جبران شده است، ادامه داد: این خلاء به ممد ترویج علوم‌اندوزی در سطح جامعه جبران شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای داشتن برآوردی از زنجانی‌های موفق ساکن در دیگر استان‌ها افزود: بر اساس یک کار مطالعاتی در یک مقطع از زمان 800 نفر شناسایی شدند که سمت‌های بالای مدیر کلی و تخصص بالا را داشته‌اند.
آیت‌الله خاتمی عدم توانایی در نگهداری نخبگان را از عیب‌های منطقه‌ای استان برشمرد و گفت: این مشکل نیاز به اصلاح فرهنگ از جمله افزایش سعه صدر در مواجه با یکدیگر دارد.
وی با اشاره به مواضع اعلامی برای تشکیل بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: این نوع فعالیت قابل قبول است هر چند مفهوم فعالیت سیاسی در کتب پیشینیان با اصطلاح رایج برای آن در مقطع فعلی متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه اصطلاح رایج امروزی برای سیاست با هیچ از ابعاد زندگی از جمله تعالیم دینی ما تطابق ندارد، خاطرنشان کرد: باید متوجه بود که اصل فعالیت سیاسی بد نیست ولی آنچه به آن ضربه می‌زند سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری است.

وی با اشاره به لزوم احترام همگانی به میثاق‌های ملی در کشور ادامه داد: احترام به میثاق‌های ملی هر کشوری از جمله کشور ما بیانگر مدنیت است.

آیت‌الله خاتمی، کاهش اختلافات و افزایش انسجام ملی را از نتایج احترام به میثاق‌های ملی برشمرد و بیان داشت: این نکته در سال جاری که سال همدلی و همزبانی بین ملت و دولت است بیشتر جلوه پیدا می‌کند.

وی با اذعان به بروز مشکل در برخی موارد مربوط به میثاق ملی افزود: این مشکلات در طول زمان قابلیت حل شدن از طریق اصلاحات قانونی دارد چرا که وجود قانون بد به مراتب بهتر از بی‌قانونی است.

امام جمعه زنجان، قانون اساسی را میثاق ملی ایرانیان دانست و تاکید کرد: می‌توان با کمک و احترام به این قوانین انسجام ملی را افزایش داد.
 

وی با تشریح وضعیت کشورهای منطقه ابراز داشت: همه این اتفاقات توسط امریکا برای این برنامه‌ریزی شده است تا امنیت رژیم صهیونیستی تامین شود.

آیت‌الله خاتمی با تشریح تاریخ تقسیم‌ کردن ایران به چند کشور اضافه کرد: این مطلب را برای نخستین بار از زبان شاه مخلوع شنیدم که می‌گفت اگر شاه در ایران نباشد ایران به ایرانستان تبدیل می‌شود که همین مسئله بیانگر وجود این نقشه از سال‌ها قبل است.

وی نمود اهمیت احترام به میثاق‌های ملی از جمله قانون اساسی را در حوادث منطقه از جمله کشتار مسلمان به دست همدیگر اعلام و بر حفظ هوشیاری در این حوزه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، مردم زنجان را نجیب و با سابقه طولانی فرهنگ و دانش دانست و گفت: این سابقه در تجمعات آنها از جمله تجمعات سیاسی آنها بسیار نمود دارد کما اینکه مسئولان هم به آن اذعان دارند.
وی به سابقه تاسیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی در زنجان اشاره کرد و ادامه داد: آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این استان بالا است چرا که این قشر به دنبال افزایش دانش و زایش علمی هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید