امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


هدایت و امید دادن به مردم بر دوش روحانیون است

 زنجان- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بار سنگین هدایت و امید دادن به مردم بر دوش روحانیون است.

آیت الله علی خاتمی روز سه شنبه در همایش روحانیون(هادیان نور) استان به تبیین نقش تاثیر گذار و بی بدیل قشر روحانیت در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: با نگاهی به وقایع تاریخی ایران می توان به نقش محوری و اثر گذار روحانیت در شرایط سرنوشت ساز جامعه پی برد.

وی یادآوری کرد: زحمات، تلاش ها و مجاهدت های بی وقفه روحانیون بر کسی پوشیده نیست و این قشر در عمل به وظایف محوله خود رنج های فراوانی را کشیده اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه تشکیل حکومت اسلامی نتیجه تلاش و مجاهدت های علما و روحانیون بوده است، ابراز کرد: در شرایط فعلی نیز این قشر وظیفه ای مهم در تبیین و آگاه سازی جامعه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه نگاه به چهره عالم عبادت محسوب می شود، اظهار کرد: معمرین کسانی هستند که بیش از 50 تا 60 سال از زندگانی خود را در تشریح و تبیین مسایل دینی و الهی صرف و شاگردان بی شماری را تربیت کرده و به جامعه تحویل داده اند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: معمرین همواره در مساجد و پای منبرها حضور فعالانه ای داشتند و در مجموع کارنامه بسیار درخشانی را بر جای گذاشتند.

وی مقام معظم رهبری را نایب شایسته ای برای معمار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ایشان به حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم توجه ویژه ای داشته و دارند.

آیت الله خاتمی تشکیل مرکز خدمات حوزه های علمیه را اقدامی مفید در حفظ شان و جایگاه روحانیت و معمرین که عمری طولانی را در تبلیغ دین صرف کردند، بیان داشت.

معمرین به کسانی گفته می شود که سالیان زیادی از عمر خود را در راه ترویج و تبلیغ دین در سنگرهای مختلف تبلیغ، امام جماعت و تحقیق فعالیت داشته اند.

در پایان این مراسم هفت نفر از معمرین شاخص استان زنجان تجلیل شدند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید