امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


برخی از نامگذاری ها درعرف دینی و اسلامی جایگاهی ندارد

حضرت آیت الله شیخ علی خاتمی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت:در استان زنجان چند سالی است که همایش رضوی در راستای نشان  دادن کرامت امام رضا برگزار می شودو به خوبی هم برگزارشده است. 

ایشان با بیان اینکه نامگذاری فرزندان باید با  عرف مذهبی و ایرانی باشد، اظهار کرد: بیش از ۴۰ الی ۵۰ درصد نامگذاری هایی  که برای فرزندان انتخاب می شود ناملموس است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برخی از نامگذاری ها درعرف دینی  و اسلامی ما جایگاهی ندارد و در لایه های پایینی جامعه خواسته و ناخو استه نفوذ کرده و استقبال هم می شود. 

امام جمعه زنجان تاکید کرد:جهان اسلام مدیون امام رضا است و در سطح کشور بیش از ۸ هزار امامزاده شناسایی شده که امامزاده ها به نسل امام رضصا بر می گردد.

امام جمعه افزود: مرکز سکونت  دوم امام زمان قم است و در این  میان خواستگاه انقلاب ما حوزه علمیه قم است وامروز با حضور  با برکت  حضرت معصومه در قم  تمام مسلمانآن را به خود جذب کرده با این که آب و هوا و تنوع گیاهی خوبی  ندآرد ولی نام حضرت معصومه وآرمگاه ایشان ان جا را نورنی کرده است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان یاد آورشد: باید در جامعه با نامگذاری اسپا مدعی و ایرانی توجه شود و در عرف دیمی و ارزشهای دیمی باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید