امروز چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 - Wed 04 24 2024

منو


امام حسین (ع) تا آخرین لحظه‌ دست از امر به معروف و نهی منکر برنداشت

آیت‌الله علی خاتمی امشب در جمع هیئت محبان اهل بیت (ع) اظهار کرد: انسان عاقل کسی است که در زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان عاقل کسی است که از فرصت‌ها برای اعتلای فکری و فرهنگی خود استفاده کند، افزود: بسیاری از زندانیان سیاسی شاه زمانی که در بند اسارت بودند، اقدامات قابل توجهی انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به وضعیت زندانیان سیاسی اضافه کرد: برخی از این افراد در همان زمان اسارت چنان تلاش کردند که پس از برگشت امتحان دیپلم دادند و مدرک گرفتند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی از زندانیان نیز در اثر مطالعه در زندان به درجه استادی دانشگاه رسیدند، اظهار کرد: خیلی خوب است که انسان برای هر بخش از زندگی خود برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید واقع‌‌بینانه به زندگی بنگرد، افزود: اگر فرد زنده است، پس باید منطقی زندگی کند و هدف داشته باشد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید از لحظه لحظه زندگی نهایت استفاده را کرد، گفت: فرصت زندگی کردن یکی از نعمات الهی است که باید آن را قدر دانست.

وی در ادامه با اشاره به واقعه عاشورا افزود: واقعه عاشورا یک مکتب است، که هدف از آن احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از افراد در زندگی فقط به فکر مادیات و سود و زیان آن هستند، افزود: بعد نگاه برخی از افراد نیز بالاتر از این است و به هدفی بهتر از مادیات می‌اندیشند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه انسان برای داشتن زندگی سعادتمندانه باید افق بالاتری از نگاه داشته باشد، گفت: کسانی که فقط امروز خود را می‌بینند، هدفی جز منافع مادی ندارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه خداوند براساس قدرت اختیار و تعقل به انسان‌ها امکان زندگی شرافتمندانه را داده است، افزود: اگر به هر دلیل توسط دشمن امکان زندگی شرافتمندانه برای انسان بسته باقی ماند، همه راه‌ها تمام نشده و باید با دشمن مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه آخرین سخنرانی امام حسین (ع) عصر عاشورا بود، اظهار کرد: امام حسین (ع) دراین زمان متوجه بود که همه یاران خود را از دست داده و پس از اینکه شهید شود، همه زن و فرزند اسیر خواهند شد، اما با این وجود چون هدف داشت تا لحظه آخر نیز دست از هدف خود که امر به معروف و نهی از منکر بود، دست برنداشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در این سخنرانی به نامه مردم کوفه اشاره داشتند، گفت: امام حسین (ع) با این سخنرانی در تلاش برای هدایت مردم بودند اما برای رسیدن به هدف خود هرگز به راه ذلت ترفند و همواره با عظمت و عزت زندگی کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید