امروز سه شنبه, 28 فروردين 1403 - Tue 04 16 2024

منو


عيد غدير فرصتي براي شناخت اصل ولايت فقيه است

آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جمع اقشار مختلف مردم تبریز با اشاره به فاجعه تلخ و غم‌انگیز منا، اظهار داشت: بی کفایتی آل سعود در تأمین امنیت زائران و مدیریت برگزاری مناسک حج پیش از این نیز آشکار شده بود.
وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته حوادثی از این قبیل اما در ابعاد کوچک‌تر واقع شده بود، خاطرنشان کرد: آل سعود باید پاسخگوی بی مسؤولیتی خود باشد و به جای فرافکنی و بی تقصیر جلوه دادن خود مسؤولیت حادثه را بر عهده گیرد و از امت اسلامی به خاطر بی‌لیاقتی خود عذرخواهی کند.
امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که ابعاد فاجعه منا بسیار گسترده‌تر از آن است که رسانه‌های غربی و وابسته به آل‌سعود به آن اشاره می کنند، گفت: آل‌سعود جرأت عذرخواهی از جهان اسلام را نیز ندارد، از این رو باید جهان اسلام سران این رژیم ظالم و مستکبر را در دادگاه های بین‌المللی به محاکمه بکشند.
آیت الله خاتمی با تأکید بر این‌که فاجعه منا از سوی برخی اندیشمندان غیرمسلمان یک تراژدی بزرگ نام‌ نهاده شده است، گفت: کشته شدن هزاران زائر بیت الله الحرام نه تنها مسلمانان، بلکه دیگر بشردوستان عالم را شوکه کرده است، نباید به سادگی از کنار این حادثه مشکوک عبور کرد.
وی با بیان این‌که جنایات آل‌سعود تنها در حوادث سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و جان باختن هزاران زائر حج ابراهیمی در منا خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: مدعیان خادم الحرمین در ماه حرام چند هزار یمنی را که بیشتر آنان زنان، کودکان و افراد غیرنظامی بودند قتل عام کردند و این نسل کشی همچنان ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان کنفرانس اسلامی در قبال این حادثه تلخ و ناگوار گفت: این در حالیست که برخی کشورهای اسلامی که از حادثه منا زیان‌دیده شناخته می شوند، سکوت اختیار کرده و گاه از دولت سعودی تشر نیز می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌مداری را رمز سعادت در دنیا و آخرت دانست و گفت: عید غدیر خم فرصتی برای شناخت اصل ولایت فقیه است، اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و عزت حقیقی را به ملت ایران بازگرداند، به برکت ولی فقیه بوده است، همه باید زیر پرچم ولایت حرکت کنیم.
آیت الله خاتمی با تأکید بر این‌که افراط و تفریط همواره اسلام را با معضلات متعددی رو به رو کرده است، افزود: کسی که جلوتر از رهبری حرکت کند و از رهبر فاصله بگیرد، نمی‌تواند ادعای ولایتمداری داشته باشد، بنابراین باید همگام با ولایت حرکت کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید