امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


دستگیری از نیازمندان موجب شفاعت افراد در قیامت می‌شود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی پنجشنبه شب در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد زندگی خود الگوی نمونه برای همگان بودند.
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) خیر کثیر هستند، اضافه کرد: در حدیث شریف کساء نیز خداوند به عزت و جلال خود قسم خورده است و این حدیث سند اعتبار شیعه است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در حدیث کساء به پنج بزرگوار اشاره شده است و همه آنها با حضرت فاطمه (س) معرفی شده‌اند، افزود: این امر نشان از جایگاه والای حضرت زهرا (س) در جهان هستی دارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه به فرموده پیامبر اکرم (ص) نخستین کسی که وارد  بهشت خواهد شد، حضرت زهرا (س) است، اضافه کرد: یکی از شافعان روز قیامت نیز آن بزرگوار است.

ایشان با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در همه برهه‌های زندگی خود الگوی نمونه بودند، افزود: اگر کسی فقط یک لقمه نان به خاطر خداوند و برای محبت حضرت زهرا (س) به نیازمندی کمک کرده باشد، شامل شفاعت آن بزرگوار خواهد شد.

امام جمعه زنجان با تأکید بر دستگیری از نیازمندان در آستانه عید نوروز گفت: نیازمندان را همچون فرزندان خود بدانیم و در زمان خرید به یک نیازمند نیز همچون فرزند خود خرید کنیم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بسیار پسندیده است که در همین روز شهادت حضرت زهرا (س) تصمیم بگیریم در آستانه عید نوروز به تأسی از آن بزرگوار به یک نیازمند کمک کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه چه بهتر است که به نیازمندان با عزت و احترام کمک کنیم، افزود: در کمک به نیازمندان از اطرافیان خود کمک کنیم، اما دقت کنیم که این امر همراه با عزت نفس نیازمند همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: همین امور کوچک در کمک به نیازمندان است که منجر به شفاعت افراد در روز قیامت خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید