امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


دشمن از ترویج فرهنگ عاشورایی وحشت دارد

 

 

 

 

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی یکشنبه‌شب در چهارمین آئین تجلیل از پیرغلامان و مادحین حسینی استان زنجان در محل کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد، اظهار کرد: فرصت عزاداری ماه محرم برای حیات اسلام بسیار ارزشمند است.

ایشان با بیان اینکه رمز ماندگاری قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) به برکت ایثار و خون امام حسین(ع) است، اضافه کرد: عاشورا فقط یک تاریخ نیست، یک فرهنگی است که تا به امروز اسلام را زنده نگهداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر استفاده بهینه از فرهنگ عاشورایی تصریح کرد: دشمن از ترویج این فرهنگ وحشت دارد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: اسرائیل 300 نفر از شیعه شناسان را جمع کرد تا رمز ماندگاری شیعه را بررسی کنند.

ایشان با بیان اینکه خلاصه مطالعه این افراد طی یک سال در جلسه‌ای مطرح شده است، گفت: نتیجه بررسی این کارشناسان این بود که شیعه برای زنده ماندن دو بال خونین عاشورا و بال سبز انتظار دارد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه اگر این دو از شیعه گرفته شود، شیعه برای ماندن هیچ چیز دیگری ندارد، اضافه کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که باید از راهی وارد شود که مجالس عزا برگزار شود، اما این جلسات خروجی و محتوا نداشته باشد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال عدم ایجاد سرباز برای امام زمان(عج) است، افزود: در 37 سال از عمر انقلاب اسلامی حرکت‌های خوبی صورت گرفته است و با وجود اینکه عزاداری در زنجان از حاشیه کمی برخوردار است، اما در برخی عزاداری‌ها همچنان مشکل وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه مداح نباید خود را خرج این جناح و آن جناح کند، تصریح کرد: این کار اشتباه است، چون ارزش یک مداح بسیار بالا است.

ایشان با اشاره به اینکه زیارت عاشورا شناسنامه ما است، بیان کرد: هیچ کس شناسنامه خود را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در جلسات عزاداری نباید به مقدسات اهل تسنن توهین شود، اظهار کرد: دشمن تراشی برای خود نباید صورت بگیرد و از این امر باید دوری کرد.

ایشان با تاکید بر اینکه آمریکا همه تلاش خود را برای ایران هراسی انجام می‌دهد، ابراز کرد: امروز آمریکا 38 میلیارد دلار برای تجهیز اسرائیل هزینه کرده است و به دنبال تشکیل جبهه قوی برای ایران هراسی است.

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید