امروز سه شنبه, 28 فروردين 1403 - Tue 04 16 2024

منو


دین، با ولایت پذیری کامل شد

 

 

 

حضرت آیت الله شیخ علی خاتمی روز سه شنبه در مراسم جشن عید غدیرخم در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با تبریک عید امامت، ولایت، اکمال دین و عید الله اکبر افزود: احسان و دادن هدیه در این روز بزرگ به عشق امیرمومنان علی(ع) ثواب و اجری چندین برابری دارد.
ایشان با بیان اینکه دین از سه مساله نشات می گیرد، اظهارکرد: این مسائل اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اعتقادات اصول دین و زیر ساخت های آن را در بر می گیرد و مسائل عبادی شامل نماز، روزه، حج، جهاد در راه خدا، خمس، زکات و امربه معروف است که پایه دوم دین محسوب می شود.
حضرت آیت الله خاتمی اخلاقیات را که مساله سوم در شکل گیری دین است، رفتار حسنه با اطرافیان در جامعه و خانواده، صداقت در گفتار و کردار، امانت داری و سایر مسائل دیگر برشمرد و یادآورشد: مسائل اعتقادی، عبادی و اخلاقی در همه ادیان وجود دارد.
امام جمعه زنجان تاکید کرد: روز عید غدیر که پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت علی(ع) را به جانشینی خود معرفی و با وی بیعت کرد دین مسلمانان در این روز بزرگ با ولایت پذیری کامل شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در این روز چیزی به اعتقادات، اخلاقیات و مسائل عبادی اضافه نشد و علت کامل شدن دین فقط با ولایت پذیری محقق شد.
حضرت آیت الله شیخ علی خاتمی ادامه داد: با مطرح شدن جانشینی پیامبر گرامی اسلام(ص)، دشمنان اسلام برای از بین بردن دین مسلمانان ناامید و مضطر شدند.
امام جمعه زنجان تاکید کرد: مسلمانان با کامل شدن دین نباید از دشمنان هراسی به دل داشته باشند و دل در گروی دشمنان نگذارند و با وحدت و ولایت پذیری فقط از خداوند بترسند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز با امام غایب بیعت خواهیم کرد و با توجه به دسترسی نداشتن به این امام همام با نایب ایشان میثاق ولایت خواهیم بست.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: ولایت پذیری پاسداری از انقلاب و ارزش های آن، پاسداری از خون 220 هزار شهید گلگون کفن و دشمنی با دشمنان اسلام و انقلاب را موجب می شود.
در پایان این مراسم از سادات، نفرات برتر در مسابقات قرآنی و واقفانی که سادات بودند، تجلیل شد.
از روز گذشته احسان آشی در 14 دیگ بزرگ به نام 14 معصوم بارگذاری شده بود که پس از پایان این مراسم در بین مردم زنجان توزیع شد.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید