امروز سه شنبه, 28 فروردين 1403 - Wed 04 17 2024

منو


جریان سازی و فضاسازی برای کمک به زلزله‌زدگان با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها انجام شود‎

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در دیدار با مسؤولان کمیته امداد زنجان با تأکید بر توسعه فعالیت‌ها در حوزه زکات و تشکیل جلسات مستمر در این باره و پیگیری این فریضه الهی در استان زنجان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورای زکات، ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه توسط کمیته امداد را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: جریان سازی و فضاسازی لازم به‌منظور افزایش مشارکت مردم برای مسکن زلزله‌زدگان استان کرمانشاه با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی به‌ویژه صدا و سیما در اولویت کاری کمیته امداد قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات این نهاد در بخش‌های مختلف ارائه کرد و گفت: با همراهی ائمه جمعه، همکاری مسؤولان، فضاسازی مناسب رسانه‌ای و مشارکت خیران شاخص‌های فعالیتی کمیته امداد استان زنجان در حوزه محرومیت‌زدایی در سال جاری نسبت به سال گذشته در همه بخش‌ها افزایش قابل‌توجهی داشته است.

هدایت صفری بیان اینکه با حمایت‌های ائمه جمعه استان زنجان از برنامه‌ها و راهبردهای کمیته امداد استان زنجان، در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان گفتمان سازی مناسبی در جامعه در حوزه کارکردی این نهاد ایجاد شده است، افزود: از دستاوردهای مهم گفتمان سازی در حوزه فقرزدایی در استان زنجان، توسعه فرهنگ یتیم‌نوازی و کمک به نیازمندان بوده است که این موضوع در شاخص‌های فعالیتی کمیته امداد ملموس است.
 صفری با اشاره به اینکه با فضاسازی مناسب از طریق روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه، خبرگزاری‌ها، جراید و صدا و سیما اعتماد مردم به کارکردهای محرومیت‌زدایی کمیته امداد افزایش‌یافته است، ادامه داد: با همین نگاه استان زنجان حائز رتبه نخست کشوری در کمک به ایتام و رتبه دوم کشوری در تحقق برنامه عملیاتی زکات فطره در سال جاری ‌شده است.
 مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری زکات در قم و پیام مقام معظم رهبری در خصوص زکات ادامه داد: توجه بیشتر مسئولان به فریضه الهی زکات مهم‌ترین موضوع مورد تأکید پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری زکات بود که مسئولیت کارگزاران امر زکات در کشور را در توجه بیشتر به این فریضه دینی سنگین‌تر کرد.
وی به جمع‌آوری بیش از 6 میلیارد و 7000 میلیون تومان زکات در استان زنجان در هشت‌ماه امسال اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی موجود در استان زنجان میزان زکات جمع‌آوری‌شده در این استان تا پایان سال‌جاری به 9 میلیارد و 400 میلیون تومان برسد.
صفری در ادامه از کمک یک میلیارد و 7955 میلیون تومانی خیران زنجانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خبر داد و افزود: از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در استان زنجان یک میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب کمک‌های غیر نقدی و 195 میلیون تومان نیز به‌صورت کمک‌های نقدی بوده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌شده است 1000 واحد مسکونی برای آسیب دیدگان از زلزله استان کرمانشاه با مشارکت خیران زنجانی احداث شود، ادامه داد: امیدواریم با فضاسازی مناسب در استان زنجان و مشارکت اقشار مختلف مردم برای ساخت مسکن مقاوم برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، نوع‌دوستی و همدلی مردم استان زنجان را در کمک به هم‌وطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه به‌خوبی به تصویر بکشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید