امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


بایستی نسل سوم و چهارم انقلاب را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کرد

امام جمعه زنجان در آیین تکریم ایثارگران و خانواده های شهداء کتابخانه های عمومی و فعالان حوزه دفاع مقدس استان زنجان  بر ضرورت آشنا سازی نسل چهارم با فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد.

در آیین تکریم ایثارگران و خانواده های معظّم شهداء کتابخانه های عمومی و فعالان حوزه دفاع مقدس استان که عصر روز سه شنبه چهارم مهر با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان، سرهنگ مهدیخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، و دیگر مسوولین استانی و فعالان حوزه دفاع مقدس در سالن اجتماعات كتابخانه عمومي سهروردي برگزار شد، از ایثارگران و خانواده های شهداء کتابخانه های عمومی و همچنین تعدادی خانواده شهدای مدافع حرم استان و نویسندگان فعال حوزه دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

 
آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این مراسم با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم نسل چهارم را با فرهنگ و منطق دفاع مقدس آشنا کنیم، گفت: باید زمینه و بستر آشنایی نسل چهارم با فرهنگ دفاع مقدس فراهم شود.
 
امام جمعه زنجان با اشاره به ضرورت حفظ شأن شهدای گرانقدر و برگزاری مراسم ویژه شهدا و یادواره‌ها به صورت جمعی و با شکوه و تنوع بالا، تصریح کرد: شهدا نیازی به این جلسات ندارند، بلکه این ما هستیم که نیازمند چنین برنامه‌هایی هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه یکی از بدترین عذاب‌ها در روز قیامت این است که خدا فرد را فراموش می‌کند، اضافه کرد: این افراد در دنیا خدا را فراموش کرده‌اند و در واقع بهشت و جهنم تجسم عینی عمل ما است.
 
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم نسل چهارم را با فرهنگ و منطق جبهه آشنا کنیم، ادامه داد: شاید نفهمیدن زبان این نسل و یا عدم توانایی صحبت به زبان آنها، یکی از دلایل اصلی باشد.
 
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات خوب و موثر در زمینه آشنا ساختن نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس، نوشتن است، یادآور شد: باید به این مسائل توجه کرد.
 
وی با بیان اینکه شعارهای انقلابی ما سیر تکاملی منطقی داشته و به مراتب پخته‌تر شده است، افزود: بسیاری از شعارها توسط بچه‌های محلات ساخته می‌شد و خودجوش بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید نسل چهارم را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم که یکی از راه‌های آن، رمان‌نویسی و مطالعه کتب مرتبط با مقوله جنگ و دفاع مقدس است.
 
امام جمعه زنجان در پایان اظهار داشت: بر اساس بیانات و سفارش های مقام معظّم رهبری، باید زمینه آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس از طریق مطالعه آثار شاخص حوزه دفاع مقدس فراهم شود.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید