امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


تولیدات ما باید صادرات محور باشد

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با اعضای اتاق تعاون و تعاونی‌های استان زنجان که در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه قانون اساسی اقتصاد کشور را در سه محور دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها تعریف کرده است، اظهار کرد: بخش دولتی و به لحاظ شرایط خاص دوران جنگ فربه و چاق شده است.

ایشان با تاکید بر اینکه بعد از این اتفاق کوچک کردن دولت سخت شد، تصریح کرد: بخش خصوصی ما نیز هنوز الفبای قانونمند بودن و شفاف کار کردن و رقابتی بودن را حداقل در سطح گسترده نداشته و ما از آن بی خبر هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور ۵ تا ۶ درصد است، گفت: این آمار نشان می‌دهد، که تعاونی‌ها رشد نکرده و درجا زده است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز روحیه کار دسته جمعی در کشور وجود ندارد، ابراز کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شده و با تزریق منابع و ابلاغ بخشنامه و ... نیز حل نمی‌شود.

ایشان با بیان اینکه باید ساز و کاری در رابطه با تقویت روحیه کار دسته جمعی با فرهنگ‌سازی در کشور انجام شود، افزود: به تعاونی‌ها نباید به دیده کمیته امداد نگاه کرد، بلکه باید آنقدری حساب شده کار کنند تا به آرامی جای بخش خصوصی را بگیرند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه نباید به مسائل نگاه دیمی کرد، بلکه باید به صورت علمی و مطالعه شده کار کرد، خاطرنشان کرد: از تجربه کشورهای موفق در زمینه تعاونی‌ها باید استفاده شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تولیدات ما باید صادرات محور بوده و از کیفیت خوبی برخوردار باشد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم محصولات تولیدی ما صادرات محور باشد، باید محصولات رقابت‌پذیر تولید کرد.

ایشان با تاکید بر اینکه در موضوع تعاونی‌ها آموزش باید جدی گرفته شده و پایه‌ای آغاز شود، گفت: باید در هیأت مدیره‌های تعاونی‌ها از افرادی که مهارت‌های تخصصی ندارند، استفاده نشود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در کشور 2.5 برابر اروپا آب و روغن و دو برابر شکر مصرف می‌شود، گفت: در کشور ما به اندازه جمعیت کشور چین، بنزین مصرف می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ارزان‌ترین برق دنیا در کشور ایران است، گفت: ایران در رده دوم کشور دنیا در استفاده از لوازم آرایشی قرار دارد.

ایشان با بیان اینکه کشور ما در آلودگی محیط زیست از پلاستیک رتبه سوم و یا چهارم دنیا را در اختیار دارد، ابراز کرد: با وضعیت موجود در ۱۰ سال آینده برای کاشتن جایی پیدا نخواهیم کرد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید