امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


عملکرد رسانه‌ای اوقاف استان زنجان مطلوب است

 

 

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در دیدار با مسؤولان و کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان که به مناسبت هفته وقف انجام شد، اظهار کرد: آمار ارائه شده از سوی اوقاف در زمینه حفظ، بهره‌وری و اقدامات عمرانی مطلوب است، اما نباید به این حد بسنده کرد، زیرا ظرفیت استان بیش از این است.

ایشان با مقایسه روند پرسنل فعال در اوقاف در وضعیت کنونی نسبت به چند سال گذشته افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته نیروهای جوان و متخصصی در این اداره‌کل جذب شده که در پیشبرد امور آن موثر بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت موجود در استان بیش از میزانی بوده که فعالیت شده است، اضافه کرد: برای انجام اقدامات مطلوب‌تر نباید، نیروی ستادی در اوقاف باشد و همه باید به صورت جهادی و شبانه‌روزی کار کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه کار شبانه‌روزی به معنای تعطیل زندگی شخصی نیست، گفت: اما باید کارها در این حوزه با شتاب بیشتری صورت گیرد.

ایشان با تأکید بر پرهیز از انجام فعالیت‌های جزیره‌ای تصریح کرد: اینگونه فعالیت کردن مانع از پیشبرد امور در حوزه وقف و موقوفات خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه اقدامات رسانه‌ای اوقاف در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ولی این حجم فعالیت، همه اقدامات نبوده و باید بیش از پیش نسبت به ترویج فرهنگ وقف در جامعه اقدام شود.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر احیای موقوفات بلا صاحب رها شده و یا موقوفاتی که در آنها دخل و تصرف شده است، اضافه کرد: از دیگر موضوعاتی مهمی که در حوزه اوقاف باید مورد توجه قرار گیرد، ترویج فرهنگ وقف دسته جمعی است.

ایشان با اشاره به وضعیت اقتصادی زندگی امروزی افزود: این شرایط ایجاب می‌کند که وقف دسته جمعی ترویج شود، زیرا ظرفیت در این زمینه وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان همچنین بر امر اعتمادسازی در بحث موقوفات نیز تأکید کرد و گفت: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، موقوفات باید به حالت وقفیت باقی بماند و دقیقا بر اساس نیات واقف هزینه شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت اوقاف در موکب اربعین حسینی افزود: ظرفیت اربعین یک ظرفیت بزرگ بوده و مانور قدرت شیعه در جهان است که امیدواریم این حرکت مقدمه‌ای برای تشکیل حکومت جهانی اسلام باشد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید