امروز سه شنبه, 28 فروردين 1403 - Tue 04 16 2024

منو


صرفه‌جویی در مصرف آب و برق نیازمند فرهنگ‌سازی است

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در دیدار با مسؤولان شرکت برق زنجان با بیان اینکه آب و برق همچون نان شب مردم است و کسی را نداریم که تاکنون از نعمات استفاده نکرده و بهره‌ای از آنها نبرده باشد.

ایشان با اشاره به اینکه در گذشته بنا به دلایلی بین مردم جا افتاده بود که جنس ارزان تحویل داده و آنها هر طور که دوست دارند استفاده کنند، گفت: این امر هم بیشتر به علت دلسوزی و برای اجرای عدالت بوده است، اما زمان نشان داد که اثر وضعی قضیه اشتباه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مردم از زمانی که چشم باز کردند این دو نعمت را رایگان دیدند، گفت: بالاخره باید در مقطعی برای این موضوع فکری کرد که البته بحث‌های اجتماعی، اقتصادی و روانی دارد که باید با بررسی آن اقدامات مربوط را انجام داد.

ایشان با اشاره به اینکه کشورهای بسیار برخوردار دنیا می‌گویند که ما دو و نیم برابر آنها مصرف داریم، افزود: بالاخره آنها نیز حق دارند، چرا که سرمایه و فکر دارند، اما احساس می‌شود برنامه جامعی در این زمینه وجود ندارد، چون هر دولتی مقطعی و باری به هر جهت این وضعیت را حفظ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در درازمدت این امر پاسخگو نخواهد بود، گفت: هم‌اکنون آژیر خطر آب به صدا در آمده است، که اگر 10 سال قبل همین مسأله مطرح می‌شد، در آب در خطر و در نابودی خاک اول هستیم، و اینها سرمایه اولیه زندگی است، زودتر می‌توانستیم از هدررفت آنها جلوگیری کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه مصرف دو و نیم برابر در مقایسه با کشورهای اروپایی هستیم، باید این امر جایی متوقف شده و برنامه‌ای برای آن داشته باشیم، افزود: در سفر وزیر به زنجان اعلام شد که فقط برای تکمیل پروژه‌‌های آب و برق باید بودجه چندین سال را بدهیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در دنیا فرهنگ مردم به گونه‌ای شده است که شهرنشینی هزینه دارد و هزینه آن را کسانی که استفاده می‌کنند، باید بپردازند، اظهار کرد: مردم هنوز نمی‌دانند، آب و برق گران تمام می‌شود و باعث آن خودمان هستیم.

ایشان با اشاره به اینکه برخی از رجال سیاسی مطالبات مردم را بالا برده‌اند، گفت: وقتی مبلغ فیش برخی از افراد کمی گران می‌‌شود، زمین و زمان را به هم می‌ریزند و این وضعیت نشان می‌دهد که هنوز در بین مردم جا نیفتاده است که برای آب و برق هزینه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه برخی از این منابع تجدید شونده نیست و باید در حفظ آنها کوشا باشیم، افزود: الان 15 روز اقلیم تفاوت پیدا کرده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نمی‌شود، قیمت واقعی را از مردم گرفت، افزود: عدالت اقتضا می‌کند که ما حافظ نسل آینده باشیم و آنها نیز حق دارند که از این منابع بهره‌مند شوند.

ایشان با تاکید بر فرهنگ‌سازی در جامعه برای کاهش مصرف و صرفه‌‎جویی گفت: با فرهنگ‌سازی کم‌کم کاهش مصرف در بین مردم جاسازی خواهد شد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید