امروز چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


لزوم تشکیل حلقه‌های مکمل صنعت در استان زنجان

آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در دیدار مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های متعدد سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اگر کسانی که در این سازمان فعالیت داشته باشند و رشته تحصیلی مرتبط دارند، به تبع فعالیت‌ها بهتر انجام خواهد شد.

ایشان با تاکید بر تلاش برای توسعه پایدار استان اضافه کرد: برای توسعه پایدار استان که زود نتیجه بدهد، در چند محور می‌توانیم به آرامش برسیم که یکی از آنها استفاده از بخش معدن است.

ایشان همچنین با تاکید بر تشکیل حلقه‌های مکمل صنعت در استان گفت: امیدواریم با این فعالیت‌ها زود به نتیجه رسیده و از بحران بیکاری خارج شویم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون جمع کثیری از جوانان استان با تحصیلات عالی بیکار هستند، گفت: می‌توانیم بخشی از این افراد را با آموزش وارد بحث اشتغال کنیم که در این صورت بخش بزرگی از مشکل اشتغال حل خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بحث کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از دیگر بخش‌هایی است که می‌تواند موجب توسعه استان شود، اضافه کرد: برای مثال استان زنجان در بخش زیتون ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از آن استفاده شود و یکی از آنها نحوه فروش و توزیع آنها از جمله بسته‌بندی مطلوب محصولات است.

ایشان با اشاره به اینکه میزان برداشت محصول زیتون در هر هکتار دو تن است، گفت: کشاورز نمونه‌ای 15 تن در هکتار برداشت کرد و باید اقداماتی انجام شود که ظرفیت‌ها در این بخش افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به استفاده از بحث گردشگری گفت: آمارها نشان می‌دهد که سال به سال میزان بازدید از گنبد تاریخی سلطانیه افزایش یافته است و سال گذشته به 5 هزار نفر رسیده است، اما این تعداد بازدید مطلوب نیست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه درآمد ارزی از این گنبد مطلوب نیست و مدت زمان توقف گردشگران در آن تنها دو تا سه ساعت است، گفت: می‌توان گردشگر را جذب کرد و میزان توقف وی را در استان افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین با تاکید بر توجه به غرب استان اضافه کرد: باید روش جذب بخش خصوصی باید موجود باشد و هم امنیت کار و هم امنیت سود برای سرمایه‌گذار فراهم شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در 6 تا هفت ماه گذشته چند سرمایه‌گذار به استان آمده است، افزود: خوشبختانه استاندار زنجان دید خوبی نسبت به این امر دارد و امیدواریم که مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز فعالیت خوبی در این زمینه داشته باشد تا شاهد شکوفایی استان باشیم.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید