امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو


ماهیت و اساس دین اسلام، مهربانی است

آیت الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ماهیت و اساس دین اسلام، مهربانی است، اظهار کرد: هیچ دینی مثل دین مبین اسلام با انسان ها مهربانی و عطوفت نمی کند.

ایشان با بیان اینکه دین اسلام نسبت به همه ی انسان های روی کره ی زمین حرمت و ارزش قائل است، افزود: شعر "بنی آدم اعضای یک پیکرند"، از آموزه های دینی اسلام گرفته شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سعدی این شعر "بنی آدم اعضای یک پیکرند" را از روایت پیامبر اکرم اسلام گرفته است، بیان کرد: سعدی به خوبی توانسته است، همکاری و ایستادگی در مقابل مشکلات را در این شعر بگنجاند.

آیت الله خاتمی با اشاره به نامه 54 نهج البلاغه، تصریح کرد: این نامه یکی از بهترین نامه در مورد بحث مدیریت است، که حضرت علی (ع) این نامه را برای سران کشور مصر نوشته بود.

ایشان با بیان اینکه کسانی که در جهان ادعای بشر دوستی دارد باید به نامه 1400 سال قبل حضرت علی (ع) مراجعه کنند و این نامه را مورد مطالعه قرار بدهند، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در این نامه به مالک اشتر می فرمایند که کسانی که مسلمان هستند، با تو برادر دینی و کسانی که مسلمان نیستند، هم نوع تو هستند، پس باید با آنها به یکسان رفتار کنی.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه منشور 7 گانه ی هلال احمر در تمام مقاطع کاربردی است، بیان کرد: این منشور دقیقا برگرفته از آموزه های دینی مسلمانان است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه داوطلبانی که در هلال احمر ارائه خدمت می کنند، می توان گفت به نوعی عبادت می کنند، تصریح کرد: انسان اگر بتواند دست نیازمندی  را بگیرد و مشکلی از مشلات او را بر طرف کند، این کار به او بسیار آرامش خواهد دید و ثمره ی این کار خیر او در زندگی او از دیدگاه خداوند متعال پنهان نخواهند ماند.

ایشان با بیان اینکه امدادگران هلال احمر وقتی بر سر حادثه ای می روند، نگاه نمی کنند که این فرد غنی است یا فقیر، مسلمان است یا غیر مسلمان، گفت: هدف امداگران کمک رسانی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه وضعیت بهداشتی مردم در کشور های یمن و سوریه خوب نیست، افزود: در زمینه جذب کمک های مردمی باید در زنجان تدابیری  اندیشیده شود.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید