امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


"اصلاح الگوی زندگی خانواده‌ها" قدم نخست در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در "همایش دختران، حمایت‌های روانی-اجتماعی، توسعه" پایدار اظهار داشت: هم جهان غیرمتمدن دیروز و هم جهان پیشرفته صنعتی امروز هر دو با معضل جایگاه نادرست زن در جامعه روبرو بوده‌اند.

 ایشان با اشاره به کتاب "حقوق زنان در اسلام و اروپا" نوشته دکتر صدر با موضوع رفتار اقوام مختلف با زنان عنوان کرد: متاسفانه در ایران و هند استفاده ابزاری از زنان می‌شده و در شبه جزیره عربستان دختران را زنده به گور می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه راه حل عصر امروز برای ارتقای جایگاه زنان آزادی به معنای رهایی از قید و بندهای اخلاقی بوده است، گفت: متاسفانه در جامعه ما نیز شغل‌های رده دوم و سوم به زنان داده شده است.

ایشان با بیان اینکه جهان غیرمتمدن دیروز و جهان پیشرفته و صنعتی امروز هیچ‌کدام نتوانستند مشکل جایگاه نادرست زنان در جامعه را حل کنند، ابراز کرد: مشکل جهان امروز و دیروز این است که به زن نگاه ابزاری دارند و از او برای تامین هوس‌ها و لذت مردان استفاده می‌شود.

ایشان با بیان اینکه دین اسلام این مسئله را به سادگی حل کرد، افزود: اسلام به زنان به عنوان یک انسان می‌نگرد نه یک ابزار و می‌گوید زن یک انسان است همانطور که مرد یک انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آیه" انا خلقناکم من ذکرو انثی" عنوان کرد: خداوند می‌فرماید پایه آفرینش انسان بر وجود مرد و زن است و مرد یا زن بودن امتیاز به شمار نمی‌رود.

ایشان با بیان اینکه در شهر ما که ظاهری مذهبی دارد نیز گزارش‌هایی از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، عنوان کرد: قدم نخست در حل این آسیب‌ها هماهنگ بودن رفتار و گفتار پدر و مادر در تربیت فرزندان است و رفتار آنان پیش از ضمیر خودآگاه در ضمیر ناخودآگاه فرزندان تاثیر می‌گذارد.

ایشان با بیان ینکه بهزیستی بعد از مدت‌ها به ایجاد محیطی شبه خانواده در این نهاد رسید، عنوان کرد: یکی از کارهای مهمی که بهزیستی انجام می‌دهد بالا بردن آگاهی جامعه هدف آن است که این آموزش‌ها باید با سن افراد متناسب باشد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید