امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، مرکز رشد و بالندگی استان است

 

 

 

 

آیت‌الله علی خاتمی در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی پروفسور ثبوتی برای راه‌اندازی این دانشگاه، اظهار کرد: این دانشگاه با سختی‌های فراوان و پیگیری‌های مجدانه پروفسور ثبوتی، پایه‌گذاری شده و هر ساله در آن، کارهای علمی بسیار فاخر و ارزشمندی صورت می‌گیرد.

ایشان با بیان اینکه پروفسور ثبوتی، منحصر به زنجان نیست، ادامه داد: ایشان منتسب به دایره علمی جهان هستند و اگر وی را منحصر به زنجان بدانیم، در واقع ایشان را کوچک کرده‌ایم.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پایه، حداقل باید 250 سال پابرجا بماند، یادآور شد: با توجه به اینکه این دانشگاه با سخت‌های فراوان و پیگیری‌های مجدانه پروفسور ثبوتی، راه‌اندازی شده است، لذا شاگردان وی باید این راه را ادامه داده و در راستای هدف این دانشگاه که رشد و بالندگی علمی در خدمت بشریت است، گام بردارند.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه مسلمانان همیشه از نظر علمی، برتر بوده و دست بالا را در این راستا داشته‌اند، گفت: هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام، تشویق و ترغیب به علم ‌آموزی نداشته و اسلام حتی از افرادی که علاقه‌ای به آموختن ندارند، با کلمات و صفات ملامت‌ انگیزی یاد می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه، اظهار کرد: کشوری مثل ژاپن که بر روی گسل قرار دارد، با بهره‌گیری کافی از قدرت تفکر، در حوادثی همانند زلزله، کمترین صدمه را متحمل می‌‌شود و در کشور ما نیز اگر از قدرت تفکر و استفاده از یافته های علمی مرتبط به خوبی استفاده نشود، حوادثی مانند زلزله، خسارت ها و مصیبت های فراوانی بر جای خواهد گذاشت.

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید